Aktualności
2014.09.09

Aktualnie trwa nabór do grup na sesję MATURA 2015. Liczba miejsc i grup ściśle ograniczona. Nowością w tym roku jest możliwość uczestnictwa w kursie w Warszawie i Radomiu.

Z racji dużego zainteresowania, zapisy odbywają się również na sesję Matura 2016.

Dane kontaktowe
Semtem Tadeusz Walczyński
Zajęcia w Radomiu:
ul. Tybla 7/11
26-600 Radom

Korepetycje i kurs maturalny z biologii

Biologia na maturze

Na egzaminie dojrzałości z biologii (w przeciwieństwie do chemii) wiedza merytoryczna „NIE jest najważniejsza”. Najważniejsze jest logiczne myślenie oraz umiejętność interpretowania źródeł wiedzy (tekstów, schematów, wykresów) i łączenia faktów. Istotą jest zrozumienie zjawisk biologicznych. W szkołach, nauczanie najczęściej odbywa się pod kątem  starej  matury.  Powszechna  jest  metoda  podyktowania  do zeszytu i egzekwowania  wiedzy przez odpytanie z wszystkiego co tylko możliwe. „Wkucie” materiału nie oznacza wcale jego zrozumienia. Nasz kurs maturalny ma na celu uczyć i ćwiczyć wiedzę, umożliwiać jej prawidłowe zastosowanie. Udzielanie odpowiedzi na egzaminie dojrzałości nie ma nic wspólnego z „wstrzeleniem się w klucz”. Tak jest tylko w zadaniach „typu maturalnego” oferowanych przez szereg wydawnictw. Treść poleceń na właściwym egzaminie ma inteligentną konstrukcję i rzeczywiście sprawdza umiejętności zdającego. Formuła zadań jednoznacznie ukierunkowuje na udzielenie właściwej odpowiedzi. Innym problemem jest również umiejętność planowania i interpretowania doświadczeń. Zdarza się, że maturzyści nie wiedzą jak konstruować hipotezy i problemy badawcze, zastanawiają się czym różni się jedno od drugiego. Do tego dochodzi umiejętność prawidłowego formułowania obserwacji lub wniosków – te dwa elementy często są mylone albo nadgorliwie łączone. Na maturze wymagane jest zwięzłe i precyzyjne udzielanie odpowiedzi, a nie opisywanie o „wszystkim” co się wie. Zdarza się, że doprowadza to do sytuacji, w której uczniowie, mający wysokie oceny w szkole, osiągają niższe wyniki na maturze.

Co zaoferują Ci nasze korepetycje?

  • powtórka z wiedzy merytorycznej bez konieczności szczegółowego notowania
  • gotowe wykłady do pobrania
  • nauka rozwiązywania zadań maturalnych
  • nauka planowania i interpretowania doświadczeń (rozróżnianie pojęć: hipoteza, problem badawczy, obserwacje, wnioski)
  • praca z arkuszami maturalnymi
  • wiele praktycznych wskazówek przydatnych na maturze
  • bezpłatne,  indywidualne konsultacje

Specyfika nauczania

Kurs maturalny z biologii prowadzimy w nowoczesny sposób, mając na uwadze atrakcyjność oraz przystępność prezentowanej wiedzy. Podczas spotkań nauczamy stosowania prostych technik rozwiązywania nawet bardzo skomplikowanych zadań. Naszym priorytetem jest prowadzenie korepetycji w taki sposób, aby uczestnicy zrozumieli wszystkie zagadnienia. Używamy przy tym zrozumiałego i czytelnego języka. Wszystkie tematy, które dotychczas wydawały Ci się trudne, dzięki nam staną się proste. W czasie kursów ćwiczona jest stale umiejętność rozwiązywania zadań maturalnych. Bardzo wysoka skuteczność! Wielu uczestników uzyskuje wyniki powyżej 90%!

Organizujemy zajęcia w oddziałach w Warszawie, Lublinie, Radomiu, Chełmie, Białej Podlaskiej, Zamościu.

Na egzaminie dojrzałości z biologii (w przeciwieństwie do chemii) wiedza merytoryczna „NIE jest najistotniejsza”. Najważniejsze jest logiczne myślenie oraz umiejętność interpretowania źródeł wiedzy (tekstów, schematów, wykresów) i łączenia faktów. Istotą jest zrozumienie zjawisk biologicznych. W szkołach nauczanie najczęściej odbywa się pod kątem starej matury. Powszechna jest metoda podyktowania do zeszytu i egzekwowania wiedzy przez odpytanie z wszystkiego, co tylko możliwe. „Wkucie” materiału nie oznacza wcale jego zrozumienia. Nasz kurs maturalny ma na celu uczyć i ćwiczyć wiedzę, umożliwiać jej prawidłowe zastosowanie. Udzielanie odpowiedzi na egzaminie dojrzałości nie ma nic wspólnego z „wstrzeleniem się w klucz”. Tak jest tylko w zadaniach „typu maturalnego” oferowanych przez szereg wydawnictw. Treść poleceń na właściwym egzaminie ma inteligentną konstrukcję i rzeczywiście sprawdza umiejętności zdającego. Formuła zadań jednoznacznie ukierunkowuje na udzielenie właściwej odpowiedzi. Innym problemem jest również umiejętność planowania i interpretowania doświadczeń. Zdarza się, że maturzyści nie wiedzą jak konstruować hipotezy i problemy badawcze, zastanawiają się czym różni jedno od drugiego. Do tego dochodzi umiejętność prawidłowego formułowania obserwacji lub wniosków – te dwa elementy często są mylone albo nadgorliwie łączone. Na maturze wymagane jest zwięzłe i precyzyjne udzielanie odpowiedzi, a nie pisanie o „wszystkim”, co się wie. Zdarza się, że doprowadza to do sytuacji, w której uczniowie, mający wysokie oceny w szkole, osiągają niższe wyniki na maturze.

Miasta

Warszawa, Lublin, Radom, Chełm, Biała Podlaska, Zamość

Kontakt

Zapisy i informacja pod numerem telefonu:

500 286 537